- Hali hazırdaki Proje formatındaki yapılan öneriler, aşağıdaki gibidir...@mrmcop yazdı:- Aklıma yeni gelen bir çözümü de bildirmek isterim. Jüri üyeleri olarak Admin ve Moderasyon grubunu tayin etmek yerine tüm forumu birer jüri üyesi yapsak diyorum.
- Bu sayede yarışma projelerinin serbest bırakılması hususunda bir esneklik doğacaktır...![]()
![]()
![]()
- Ama önce katılacak her proje aşağıdaki formatta bir sunum yapıp bizden onay olmak zorunda. Süpriz bir proje kabul etmeyiz. Hem dileyen de sunulan projeyi yapma özgürlüğüne sahip olacaktır.

- Lütfen proje önerilerinizi aşağıdaki formatta derleyin... Birkaç gün içinde yarışmaya start verelim...
- Ayrıca yarışmaya katılmak isteyenler üyelerimiz, katılmak istedikleri proje ile bu isteklerini bu başlık altında bildirsinler ki adını listeye alalım...
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------Proje Öneri Örneği adına @mrmcop yazdı:Proje
- DelphiTürkiye Kodbank Projesi
Kullanım Alanı
- Delphi Programlama dili kullanan yazılım geliştiricilerin kullanacağı bir projedir. Projelerinde kullandıkları ve/veya ihtiyaç duyacaklarını değerlendirdikleri bilgi ve kod parçalarının, belirlenen kriterlerle göre gruplanarak bir veritabanında saklanması sağlanır. Daha sonra bu veriler ile ilgili arama yapılması, yazdırılması ve birikimlerin paylaşılması sağlanır.
Teknik / İçerik
1. Web Server üzerinde bir veritabanı bulunacaktır.
2. Bu veritabanına yazma yetkisi Admin yetkisindekilere haiz olacaktır.
3. Veritabanından sadece DelphiTürkiye üyeleri, sahip oldukları hesaplarıyla yararlanabilecektir.
4. Client (istemci) tarafında bulunması gereken özellikler:
. a. Server (sunucu) tarafında güncel kod var mı kontrolü yapabilmeli.
. b. Güncel kod varsa serverden download ederek offline veritabanının güncellenmesinin sağlamalı.
. c. Offline veritabanında, kod başlığı veya içeriğinde sorgu yapabilmeli ve uygun başlıkları filtreleyebilmeli.
. d. Başlık detayı içerisinde de arama yapabilmeli, bulunan elemanların koyu renkli gösterilmesinin sağlanmalı.
. e. İstenen başlığı yazıcıdan çıktı halinde verebilmeli.
. f. Offline veritabanına kayıt ekleme / silme imkanı olmalı.
Veritabanı
- Özel olarak FireBird veya standalone (hizmet ünitesi kurulum gerektirmeyen) bir veritabanı tercih edilecektir. Örneğin MSAccess kullanılabilir ama BDE tablolar kullanılmayacaktır.
Eğitici Yönü
- Internet ile ilişkili proje geliştirme hakkında tecrübe azlığı, buna ek, son zamanlarda bu konuda sorulan sorular arttığı değerlendirildiğinde, bu konuda örnek teşkil edecek bir uygulama olacaktır.
Referans olabilecekler
- DelphiTürkiye forum, Google ile yapılacak aramada Kod Bankası anahtarı ile kolaylıkla bulunabilecek uygulamalar.
----------------------------------------------------------------------------------Proje
- FireBird Yönetim Aracı
Kullanım Alanı
- FireBird veritabanında DDL ve DML işlemlerinin yapılması.
Teknik / İçerik
1. Veritabanı, table, index, sp gibi veritabanı yapılarının görsel olarak oluşturulması...
2. Veritabanındaki yapıların incelenebilmesi ve güncellenmesi. Table yapısını inceleyip, yeni alan eklemek gibi.
3. Tablo içeriklerinin görülebilmesi.
4. Verilen SQL cümleciklerini çalıştırabilmesi ve sonucu göstermesi.
5. Kendini internet üzerinden güncelleyebilmesi..
Veritabanı
- Tabii ki FireBird.
Eğitici Yönü
- Firebird ve Veritabanı yapıları hakkında oldukça eğitici olacağını düşünüyorum. Ayrıca kullanılacağından bu işlemleri yapan ücretsiz bir yazılım işe de yarayacaktır.
Referans olabilecekler
- Bu konuda daha önce yazılmış IB Expert, EMS gibi uygulamalar.
----------------------------------------------------------------------------------Proje
- Gelişmiş bir sanal operator yazılımı
Kullanım Alanı
- Bir operator'ün bilgisayar başında yapması gereken işleri script kullanarak yada operatorun hareketlerini mouse ve klavye kayderek bunları script e çevirip sonra uygun ayarları yapıp operatorun yerine iş yapan bir program. Örneğin binlerce cari kartın açılışını yapan, yada binlerce carinin risklerini yada satıcı kodlarını değiştiren, sürekli alınan raporları scripte belirlenen tarih ve ilgili carilere göre alıp bunları normal bir kullanıcı outlook u nasıl kullanıyorsa o şekilde kullanıp ilgili kişlere göndermesi gibi , bir operatoru tamamen taklit edecek bir yazılım.
Bu dediğim şeyler ticari amaçla yazılmış programların içinde var olabilir. Örneğin muhasebe programlarında mail ile extre gönderilmesi gibi. Benim dediğim şekilde bir program yazılırsa DOS yada Windows da her türlü programla kullanılabilir.
Teknik / İçerik
1. Windows ve Dos ortamındaki programları desteklicek
2. Mouse ve klavye hareketleri simule edebilecek
3. Bir script diline sahip olacak
4. Client (istemci) tarafında bulunması gereken özellikler:
5. Mouse ve klavye hareketlerini kaydedecek ve script diline çevirecek.
script e çevrilmiş bu kayıtlar üzerinde değişklikler yapılarak
kullanılabilecek.
6. Otomatik ve yarı otomatik çalışma modu olacak. Yarı otomatik de kullanıcı istediğinde çalışmayı geçici durdurup işlem yaptıktan sonra devamını sağlayacak.
7. Ekranı okuyabilicek çıkan ekrandaki belli alanların durumuna göre işlem adımlarını değiştirebilecek.
Veritabanı
- Text veri tabanı kullanılacak.
Eğitici Yönü
- Sistem bilgisini, donamıma hakimiyeti arttırmak. Script dili geliştirme yeteneğine sahip olmak. Ekranı okumak kısmında OCR teknikleri öğrenmek.
Referans olabilecekler
- DelphiTürkiye forum, Google ile yapılacak aramada keyboard hook,mouse hook, sendkey,ocr, text parser anahtarı ile kolaylıkla bulunabilecek uygulamalar ve kodlar.
----------------------------------------------------------------------------------Proje
- Sistem bekçisi
Kullanım Alanı
- Özellikle çok şubeli yerler için geliştirilebilir.
Sistemi gözetleyip izinsiz bir program kurulduğunda, masa üstü resmi değiştirildiğinde, Sistem ayarları değiştirildiğinde, Belirli dosyaların kapasitelerinin belli bir limiti aşmasında, HDD lerdeki kapasitelerin belli bir limitin altına düşmesinde, Çalışması gereken programların çalışıyor olup olmadıklarını kontrol etmede, çalışmaması gerekenlerin çalışmadığını kontrol etmede v.s v.s kullanıp bu kriterlere uyan şeyler olduğunda sistem yöneticisine isteğe göre telefonla, ICQ ile, MSN ile, email ile, SMS ile , FAX ile haber vemesini sağlayacak bir program da olabilir.
Teknik / İçerik
1. Asla kapatılamayacak gerekirse aynı anda iki program açlışıp biri
kapatıldığında diğeri onu açacak.
2. Sistemi belirli aralıklarla kontrol edecek.
3. Kontrol edilecek alanlar kullanıcı tanımlı olacak.
4. Haber verme durumunda yapılabilecek her türlü haberleşme ortamı ile bilgi verme. (Telefon, ICQ, MSN, Email,SMS, Fax v.s)
5- Bir problem çıktığında standart bir çözümü var ise programın bunu kendisi uygulayıp sorunu gidermesi.
6- Zamanlanmış görevlerin eklenmesi ve uygunlanmasının sağlanması.
7- System yöneticisine düzenli olarak rapor verme özelliğinin olması.
8- Telefonla uyarı yapıldığında sistem yöneticisinin tuşlara basarak ilgili hata için programa komut gönermesi programın komut beklemesi. (HDD doldu ne yapmamı istersiniz? Temp leri silmek için 1'e basın.)
Veritabanı
- Text veri tabanı
Eğitici Yönü
- Sistem bilgisinin geliştirilmesi, Web tabanlı uygulama bilgisinin geliştirlmesi (MSN, ICQ, Mail, SMS kullanımı). Telefon ve ses üzerine geliştirme yapılması. Uzaktan sistem yönetimi üzerine çalışma yapmayı öğrenmek.
Referans olabilecekler
- DelphiTürkiye forum, Google ile yapılacak aramada "ICQ pager delpi" "tapi delphi" "dtmf delphi" "sendmail delphi" "sms delphi" "fax delphi" ile kolaylıkla bulunabilecek uygulamalar ve kodlar.
----------------------------------------------------------------------------------Proje :
- Okey Oyunu
Kullanım Alanı :
- Eğlence
Teknik / İçerik :
- Daha aşağıda açıklanan Okey Oyun Kuralları dikkate alıncaktır.
Eğitici Yönü :
- Radomize kavramı
- Dizi / List methodları
- Çok kullanıcı kavramı
- Grafik kullanımı
- Dinamik kurgu
Okey Oyun Kuralları
Oyun Seti
Okey oyunu 4 kişiyle oynanır. Her bir set 1’den 13’ e kadar numaralı olmak üzere; kırmızı,siyah, mavi ve yeşil renklerde 4 renk seti vardır ve her setten 2’şer tane bulunur. 2 tane ‘Sahte Okey’ ile birlikte toplam 106 tane taş vardır.
Her biri 1’den 13’e kadar numaralanmış 4 farklı renk seti, her bir setten 2’şer adet ve 2 tane de Sahte Okey (Joker) olmak üzere 106 taşla oynanır.
(2×13 kırmızı +2×13 siyah +2×13 mavi + 2×13 yeşil + 2 Sahte Okey = 106 taş). Oyuncuların elinde, taşları dizmek için ‘Istaka’ adı verilen birer tabla bulunur.
Oyuna Başlama
Taşlar karıştırılıp her bir oyuncuya 14’er taş verilir. İlk oynayacak oyuncuya 1 adet taş fazladan verilir ve 15 taşla başlatılır.
Oyun Döngüsü
Oyun saatin tersi yönde döner (sağdan sola doğru). Sırası gelen oyuncu solundaki oyuncunun attığı taşı alabilir veya ortadaki desteden bir taş çekebilir. Daha sonra elinde işe yaramayacağını düşündüğü taşı sağındaki oyuncuya atar. Oyunculardan birisi eli bitirinceye kadar bu böyle devam eder.
Amaç
Oyunun amacı rakiplerin puanını sıfıra düşürmek ve en yüksek puanla oyunu tamamlamaktır. Oyunculardan herhangi birinin puanı sıfıra düştüğünde oyun biter.
Taşların Dizilmesi
Taşlar iki farklı türde dizilebilir. Seri ya da Çift.
Her bir taş dizilimi en az üç taştan oluşur ve bu 3’lü gruba ‘seri’ adı verilir. 2 tür seri yapılabilir.
1- Sıralı Seri:
Sıralı seride taşlar birbirini takip eden sırayla artan ya da azalan sırada dizilir (1,2,3 veya 3,2,1 gibi). Sıralı seride istenildiği kadar taş arka arkaya dizilebilir.
Sıralı seride özel bir durum olarak 13’ten sonra 1 gelebilir. Örneğin 11,12,13,1 dizilimi doğru kabul edilir. Ancak örneğin 12,13,1,2 yanlış bir dizilimdir.
Sıralı Seri
2- Renk Serisi:
Renk serisinde aynı numaranın farklı renkleri bir araya getirilir. Örneğin 5,5,5 veya 7,7,7,7 gibi. Renk serisinde 4’ten fazla taş dizilemez. Renk serisine Erkek Serisi de denir.
Renk Serisi
Dizilen serilerin arasında birer boşluk olmalıdır. Aksi halde o seriler yanlış kabul edilir.
Çifte Gitme
Eğer elin herhangi bir anında ‘Çifte Gitme’ ye karar verilmişse eldeki her taşın bir çifti bulunmaya çalışılır. 7 tane çift bulunduktan sonra kalan 15. taş normal bitişteki gibi destenin üzerine bırakılır. Eğer gerçekten her taşın bir çifti varsa program sizi ‘çiftten bitmiş’ sayar.
Eğer ‘Çifte Git’ tuşuna basmış ve açılan uyarı penceresinde ‘Evet’i seçmişseniz çifte gidiyor kabul edilirsiniz ve artık ‘Normal Bitiş’ yapamazsınız ve bazı ayrıcalıklardan yararlanırsınız (yerdeki taşların tümünü görebilme ayrıcalığı). Bu pencerede ‘Hayır’ı seçmeniz çifte gitmenize engel değildir. Ama ayrıcalıktan yararlanamazsınız. Yani Çifte gitmek için illa ki ‘Çifte Git’ deyip ‘Evet’ demeniz gerekmez. Hayır dediğiniz halde çiftten bitmişseniz program bunu algılayacaktır.
Çifte giderken ayrıcalıktan yararlanmanız ve diğer oyuncuların attığı bütün taşları görebilmeniz için atılan taşların üzerinde farenin sağ tuşunu basılı tutmanız yeterlidir.
Çiftten Bitmiş, üstelik okey atmış bir el
El Bitirme
14 taşın tümü sıralı seri ya da renk serileri şeklinde dizildikten sonra (serilerin arasında birer boşluk olmalıdır) kalan fazla taş (15. taş) ortadaki destenin üzerine bırakılırsa ıstakanızdaki seriler program tarafından incelenir ve eğer bir hata yoksa skor tabelası görüntülenir ve ‘Bitiş Türü’ne göre diğer oyuncuların puanları azaltılır. El bitiren oyuncunun puanı sabit kalır.
Eğer taşların diziliminde bir hata varsa nerelerde hata olduğu program tarafından bildirilir.
El bittikten sonra taşlar yeniden karıştırılır ve yeniden dağıtılır. En son el bitiren oyuncu ile yeni bir el başlar.
Normal bitmiş bir el
Gösterge Yapma
Elinizde gösterge taşının aynısından varsa o taşı ortadaki gösterge taşının üzerine bırakarak gösterge yaparsınız. Eğer ‘Gösterge Yapma Koşulları’na
uygunsa skor tabelası görüntülenir. Kuraldışı bir gösterge yapmaya kalkışırsanız program size neden gösterge yapamayacağınızı bildirecektir.
Okey (Joker) Taşı
Rengi gösterge taşıyla aynı, sayısı ise gösterge taşının bir fazlası olan taş okey (joker) taşıdır. Örneğin gösterge taşı kırmızı-3 ise okey taşı (kısaca okey denir) kırmızı-4 olacaktır. Özel bir durum olarak gösterge taşının numarası 13 ise okey taşının numarası 1 olur. Örneğin gösterge siyah-13 ise okey, siyah-1 olur.
Okey taşı özel ve önemli bir taş olduğundan diğer taşlardan kolaylıkla ayırmak ve yanlışlıkla yanınızdakine atılmasını önlemek için genelde ters çevrilir. Taşı ters çevirmek için üzerine sağ tıklamanız yeterlidir. ‘Taşları Diz’ tuşuna basarsanız program taşları kurallara uygun olarak dizer ve varsa okey taşını da ters çevirir.
Okey taşını, istediğiniz herhangi bir taş yerine joker olarak kullanabilirsiniz.
Kırmızı-6 yerine kullanılmış okey
Sahte Okey Taşı
Sahte okey taşının sabit bir rengi ve sayısı yoktur. Sahte okey taşı, joker olarak kabul edilen okey taşının yerine geçer. Yani gösterge kırmızı-5 ise okey taşı kırmızı-6 olur ve kırmızı-6 taşına sahip olan kişi bu taşı istediği taşın yerine kullanabilir. Kırmızı-6 taşı joker olarak kullanıldığı için Sahte Okey taşı da Kırmızı-6 olarak kullanılabilir.
Örneğin gösterge siyah-1 ise siyah-2 okey (joker) olur, sahte okey ise siyah-2 olarak kabul edilir ve sahte okey yalnızca siyah-2 taşı yerine kullanılabilir.
Aşağıdaki örnekte gösterge taşı yeşil-13 olduğundan bir fazlası olan yeşil-1 taşı okey (joker) olmuş ve mavi-11 taşı yerine kullanılmıştır. Sahte okey ise yeşil-1 taşı yerine kullanılmıştır.
Puanlama
Puanlamaya seçilen herhangi bir sayıdan başlanabilir. (‘Yeni Oyun’ seçildikten sonra açılan ‘Ayarlar’ penceresinde ‘Kaçtan Düşülecek’ kutucuğundan başlama sayısı olarak bir sayı seçilir ve herkesin başlangıç puanı olarak bu sayı kabul edilir. Daha sonra puanlama sistemine göre puanlar düşmeye başlar. Ta ki oyunculardan birinin puanı sıfır olana kadar. Puan düşme işleminde el bitiren oyuncunun puanı sabit kalır ve diğer oyunculardan bitiş türüne göre puan eksiltilir.
Başlama sayısı olarak yaygın biçimde 20 sayısı kabul edilir. Bu sayı programda 100 ile sınırlanmıştır. Yani en fazla 100’den başlayabilirsiniz.
Puanlama Sistemi
Her bitiş türünün farklı bir puan değeri vardır.
‘Normal Bitiş’ için 2 puan, ‘Gösterge Yapma’ için 1 puan, ‘Çiftten Bitme’ için 8 puan.
Bitişte kullanılan taş Okey (joker) taşı ise düşülen puanlar 2 ile çarpılır.
Eğer oyuna başlarken ‘Ayarlar’ penceresinde ‘Kırmızı/Siyah’ta 2 Katı’ seçeneği işaretlenmişse ve bitirilen eldeki gösterge taşının rengi Kırmızı veya Siyah ise düşülen puanlar 2 ile çarpılır.
Bitiş Türleri
Bitiş türü, el bitiminde kullanılan taşa (fazla taş) göre ve taşların dizilimine göre belirlenir.
Normal Bitiş
Bitişte kullanılan taş sıradan bir taş ise ‘Normal Bitiş’ sayılır. Puan değeri 2’dir.
Okeyli Bitiş
‘Okey Dışarı’ da denir. Bitişte destenin üzerine bırakılan taş Okey (Joker) taşı ise oyuncu ‘Okey Atmış’ sayılır. Elin puan değerini 2’ye katlar.
Çiftten Bitiş
Taşların dizilimi çiftlere göre yapılmışsa yani ıstakadaki her taşın bir çifti varsa oyuncu ‘Çiftten Bitmiş’ sayılır. Puan değeri 8’dir.
Oyun Stratejileri
Oyunda amaç en kısa zamanda taşları kurallara uygun bir biçimde dizip eli bitirerek diğer oyuncuların puanını azaltmak olduğundan eldeki taşların en iyi kombinasyonu oluşturacak biçimde düzenlenmesi gereklidir. En önemli nokta mümkün olduğu kadar çok seri oluşturup işe yaramayan taş (ıskarta) sayısını azaltmaktır.
- Çıkan taşlar iyi takip edilmeli ve gelme olasılığı düşük olan taşları bekleyen serilerden uzak durulmalıdır. Örneğin elinizde yeşil-1,yeşil-2 taşları var ve yeşil-3 taşı da iki kere çıkmışsa yeşil-1,yeşil-2,yeşil-3 dizilimi yapmanıza imkan yoktur. Başka bir kombinasyon denemelisiniz.
- ‘Renk Serisi’ yerine ‘Sıralı Seri’ tercih edilmelidir. Çünkü ‘Renk Serisi’nde en fazla 4 taş bağlanabilir ama ‘Sıralı Seri’de istenildiği kadar taş bağlanabilir. Elinizdeki ‘Sıralı Seri’ sayısı ne kadar fazla ise yerden gelen taşın işinize yarama olasılığı o kadar yüksek olacaktır.
- Okey (Joker) taşını bağlarken gelme olasılığı düşük taşlardan uzak durulmalıdır. Çünkü okeyi bağladığınız taş elinize gelirse okeyi başka bir taşa bağlayabilir ve yeni bir seri oluşturabilirsiniz.
- Rakiplerin atığı ve yerden aldığı taşlar takip edilmeli, onların nasıl bir dizilim yapmaya çalıştığı anlaşılmaya çalışılmalı ve sağınızdaki oyuncunun işine yaramayacak taşlar atılmalıdır. Örneğin sağınızdaki (altınızdaki) oyuncu attığınız mavi-3 taşını almış ve yeşil-3 taşını da dışarı atmışsa büyük olasılıkla mavi-2,mavi-3,mavi-4 veya mavi-3,mavi-4,mavi-5 dizilimi yapmıştır. Sonraki turlarda mavi-2,mavi-5, mavi-6 gibi taşlar atılmaz.
- Elinizde okey varsa mümkün olduğu kadar okeyi boşa çıkarmaya çalışmalı yani hiçbir taşa bağlamadan seri oluşturmaya çalışmalısınız. Böylece okey atma (okey dışarı) olasılığınız artar.
- Bütün taşları dizmişseniz ve elinizde de okey varsa bitmeyi tercih edebilir veya ‘Okeye Dönme’ye kadar verebilirsiniz. Bu durumda okeyiniz boşta ise (bağlı değilse) yerden çekeceğiniz işe yarar bir taş okey atmanızı sağlayabilir. Eğer okeyi bağlamışsanız birkaç el, okeyi bağladığınız taşın gelmesini bekleyebilir ve okeyi boşa çıkarmayı deneyebilirsiniz. Yerdeki taş sayısı ne kadar az ise rakiplerin el bitirme olasılığı o kadar yüksektir. Siz okeye dönerken başka birisi eli bitirebilir ve siz Dimyat’a pirince giderken eldeki bulgurdan olabilirsiniz J
- ‘Çiftten Bitme’ olasılığı oldukça düşük ve bu yüzden de puan değeri yüksektir. Eğer elinize ilk elden 3 tane çift gelmişse ve bir de okey varsa çifte gitmeyi düşünebilirsiniz. Çifte giderken çıkan taşları iyi takip etmeli ve çıkmış taşlardan elinizde varsa boşuna onu bekletmemelisiniz.
----------------------------------------------------------------------------------Proje adı:
Object Pascal .NET derleyici (GPL)
Amacı:
GPL lisanslı bir object pascal .NET derleyicisi ortaya çıkarmak. Delphi ile yazılıp Delphi.NET ile derlenmeli ve Linux altında mono ile uyumlu çalışabilmeli, kendi kendini derleyebilmeli.
İstenilenler:
Delphi Object Pascal .NET uyumlu olması.
Kendi kendini derleyebilmesi.
Mono uyumlu olması.
.NET derleyici standartlarını tam desteklemesi.
Optimizasyon yapabilmesi.
Kaynaklar:
Mono projesi http://www.mono-project.org
TP Lex/Yacc http://www.musikwissenschaft.uni-mainz.de/~ag/tply/
Free Pascal Compiler http://www.freepascal.org
Tecnical overview of Common Language Runtime http://research.microsoft.com/~emeijer/Papers/CLR.pdf
ECMA-335 CLI Standartı http://www.ecma-international.org/publi ... ma-335.htm
Proje Adı:
Prado IDE
Yapmanız gereken Delphi'nin IDE si gibi bir IDE hazırlamak
Prado component lerini sürükleyip bıraktığınızda
bak sana gatagrid oluşturdum diyebilir mesela.
Detaylı bilgileri;
http://www.xisc.com/
Bizde IDE istiyoruz forumu;
http://www.xisc.com/forum/viewforum.php?f=11
Delphiturkiye olarak böyle bir projeye imza atarsanız pek makbule geçer.