DelphiTürkiye forum Kod Yarışması Başlıyor...

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
fduman
Moderator
Mesajlar: 2749
Kayıt: 17 Ara 2004 12:02
Konum: Ankara

Mesaj gönderen fduman »

mbt yazdı: 1. Yapılacak projenin benzerleri piyasada mevcutsa(özellikle freeware olarak) gerek yok diyorum. Buna örnek "Exe" sıkıştırma aracı. Buna benzer örnekler hem Türk yapımı var, hem de yabancı. "Aspack" gibi kaliteli yabancı yapımlar var. Bu yüzden bu tür projeler fazla faydalı olmaz. Herkesin ihtiyacı olupta piyasada olmayan fikirler daha mantıklıdır proje için.
Exe sıkıştırma aracı fikrini şu yüzden ortaya attım. Evet piyasada birçok örnek var. Hemen hepsi C++ ve Assembler ile yazılmış. Bu konu üzerinde biraz araştırırsanız kolay bir proje olmadığını göreceksiniz ki ben bu yüzden önerdim. Yaparken low-level Windows API, assembler vs.. kullanımı ile birçok şey öğreneceksiniz. Bilginize bilgi katacaksınız. Bunu kodlayabilen veya çalışmasını görüp anlayabilen birisi birçok konuda tecrübe sahibi olacaktır.

Türk yapımı var demişsiniz. İsmini verir misiniz incelemek isterim. Bahsettiğiniz UPX'e sadece bir arabirim yazılan proje değil değil mi?
Kullanıcı avatarı
mussimsek
Admin
Mesajlar: 7603
Kayıt: 10 Haz 2003 12:26
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen mussimsek »

ben de bir Delphi sitesinde .exe sıkıştıran bir program gördüm sanki. Eleman kendi yaptığım demişti ama incelemedim hiç.

Kolay gelsin.
anubis79
Üye
Mesajlar: 11
Kayıt: 09 Tem 2003 09:02

Mesaj gönderen anubis79 »

Türkçe exe sıkıştırıcı olarak http://www.delphidunyasi.com/Forum/foru ... D=185&PN=1 adresinde EZEN var ancak özel bir sıkıştırma algoritması değil UPX sıkıştırma algoritmasını kullanıyor
Ali Erdoğan
Kıdemli Üye
Mesajlar: 1026
Kayıt: 11 Şub 2005 02:12
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Ali Erdoğan »

naile yazdı:
mussimsek yazdı:Referans olabilecekler
- Bu konuda daha önce yazılmış IB Expert, EMS gibi uygulamalar.
Hocam bence ms sql serverın enterprice managerı çok güzel bir referans olur, gerçekten çok kullanışlı olduğu düşüncesindeyim :oops:
Bence de sql server her ne kadar seminerlerde yerden yere vurulsada ben Enterprise manager den vazgeçemiyorum.Bu kolaylığa sahip bir veri tabanı yönetim aracı ne kadar güzel olurdu....Örneğin bir sorgu oluşturacaksın tüm tablolar ve onların ilişkileri gözünün önünde nerede ne dönüyor görüyorsun.İbexpertte sql cümleleri karmaşıklaştıkça sıkıcı oluyor.Özellikle joinli ifadeler...
Kullanıcı avatarı
Kuri_YJ
Moderator
Mesajlar: 2248
Kayıt: 06 Ağu 2003 12:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Kuri_YJ »

Selamlar,

DBWorkbench'i kullandın mı? Tavsiye ederim, alışırsan Enterprise Managerda ah u özellikler de olsaydı diyebileceğin bir araç !...

Kolay Gelsin.

Not : MS-SQL Server'ı da destekliyor !...
Kuri Yalnız Jedi
Harbi Özgürlük İçin Pisi http://www.pisilinux.org/
doganzorlu
Kıdemli Üye
Mesajlar: 395
Kayıt: 22 Tem 2004 09:15
Konum: İzmir
İletişim:

Mesaj gönderen doganzorlu »

Selam,

Konu off-topic olmaya baslamış ama TOAD üzerine -ki 8 versiyonu daha da bir acayip olmuş- başkaca araç bilmiyorum açıkçası. Mutlak surette kullanılmalı, tavsiye edilmeli ve övülmeli... Bunu hakediyor. Tabii ki Oracle için.. SQL server için olanı nasıl birşey bilmiyorum.

Kolay gelsin.
Doğan Zorlu, İzmir

------------------------
"Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun." (NAHL 64)
Kullanıcı avatarı
mrmarman
Üye
Mesajlar: 4741
Kayıt: 09 Ara 2003 08:13
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen mrmarman »

Merhaba...

- Arkadaşlar... Ürünün önüne geçmeyelim ResimResim

- Yarışma için geri sayım devam ediyor. Klavyemizi öneriler için çalıştıralım...Resim

- Proje önerilerinden biri olan OKEY oyunu için ön araştırma adına, download sayfalarında bulduğum OkeyPlus oyunun help dosyasındaki Okey Oyun Kurallarını içeren kısmı aynen aktarıyorum.

Proje :
- Okey Oyunu

Kullanım Alanı :
- Eğlence

Teknik / İçerik :
- Daha aşağıda açıklanan Okey Oyun Kuralları dikkate alıncaktır.

Eğitici Yönü :
- Radomize kavramı
- Dizi / List methodları
- Çok kullanıcı kavramı
- Grafik kullanımı
- Dinamik kurgu
Okey Oyun Kuralları

Oyun Seti

Okey oyunu 4 kişiyle oynanır. Her bir set 1’den 13’ e kadar numaralı olmak üzere; kırmızı,siyah, mavi ve yeşil renklerde 4 renk seti vardır ve her setten 2’şer tane bulunur. 2 tane ‘Sahte Okey’ ile birlikte toplam 106 tane taş vardır.

Her biri 1’den 13’e kadar numaralanmış 4 farklı renk seti, her bir setten 2’şer adet ve 2 tane de Sahte Okey (Joker) olmak üzere 106 taşla oynanır.

(2×13 kırmızı +2×13 siyah +2×13 mavi + 2×13 yeşil + 2 Sahte Okey = 106 taş). Oyuncuların elinde, taşları dizmek için ‘Istaka’ adı verilen birer tabla bulunur.

Oyuna Başlama

Taşlar karıştırılıp her bir oyuncuya 14’er taş verilir. İlk oynayacak oyuncuya 1 adet taş fazladan verilir ve 15 taşla başlatılır.

Oyun Döngüsü

Oyun saatin tersi yönde döner (sağdan sola doğru). Sırası gelen oyuncu solundaki oyuncunun attığı taşı alabilir veya ortadaki desteden bir taş çekebilir. Daha sonra elinde işe yaramayacağını düşündüğü taşı sağındaki oyuncuya atar. Oyunculardan birisi eli bitirinceye kadar bu böyle devam eder.

Amaç

Oyunun amacı rakiplerin puanını sıfıra düşürmek ve en yüksek puanla oyunu tamamlamaktır. Oyunculardan herhangi birinin puanı sıfıra düştüğünde oyun biter.

Taşların Dizilmesi

Taşlar iki farklı türde dizilebilir. Seri ya da Çift.

Her bir taş dizilimi en az üç taştan oluşur ve bu 3’lü gruba ‘seri’ adı verilir. 2 tür seri yapılabilir.

1- Sıralı Seri:

Sıralı seride taşlar birbirini takip eden sırayla artan ya da azalan sırada dizilir (1,2,3 veya 3,2,1 gibi). Sıralı seride istenildiği kadar taş arka arkaya dizilebilir.

Sıralı seride özel bir durum olarak 13’ten sonra 1 gelebilir. Örneğin 11,12,13,1 dizilimi doğru kabul edilir. Ancak örneğin 12,13,1,2 yanlış bir dizilimdir.

Sıralı Seri

2- Renk Serisi:

Renk serisinde aynı numaranın farklı renkleri bir araya getirilir. Örneğin 5,5,5 veya 7,7,7,7 gibi. Renk serisinde 4’ten fazla taş dizilemez. Renk serisine Erkek Serisi de denir.

Renk Serisi

Dizilen serilerin arasında birer boşluk olmalıdır. Aksi halde o seriler yanlış kabul edilir.

Çifte Gitme

Eğer elin herhangi bir anında ‘Çifte Gitme’ ye karar verilmişse eldeki her taşın bir çifti bulunmaya çalışılır. 7 tane çift bulunduktan sonra kalan 15. taş normal bitişteki gibi destenin üzerine bırakılır. Eğer gerçekten her taşın bir çifti varsa program sizi ‘çiftten bitmiş’ sayar.

Eğer ‘Çifte Git’ tuşuna basmış ve açılan uyarı penceresinde ‘Evet’i seçmişseniz çifte gidiyor kabul edilirsiniz ve artık ‘Normal Bitiş’ yapamazsınız ve bazı ayrıcalıklardan yararlanırsınız (yerdeki taşların tümünü görebilme ayrıcalığı). Bu pencerede ‘Hayır’ı seçmeniz çifte gitmenize engel değildir. Ama ayrıcalıktan yararlanamazsınız. Yani Çifte gitmek için illa ki ‘Çifte Git’ deyip ‘Evet’ demeniz gerekmez. Hayır dediğiniz halde çiftten bitmişseniz program bunu algılayacaktır.

Çifte giderken ayrıcalıktan yararlanmanız ve diğer oyuncuların attığı bütün taşları görebilmeniz için atılan taşların üzerinde farenin sağ tuşunu basılı tutmanız yeterlidir.

Çiftten Bitmiş, üstelik okey atmış bir el

El Bitirme

14 taşın tümü sıralı seri ya da renk serileri şeklinde dizildikten sonra (serilerin arasında birer boşluk olmalıdır) kalan fazla taş (15. taş) ortadaki destenin üzerine bırakılırsa ıstakanızdaki seriler program tarafından incelenir ve eğer bir hata yoksa skor tabelası görüntülenir ve ‘Bitiş Türü’ne göre diğer oyuncuların puanları azaltılır. El bitiren oyuncunun puanı sabit kalır.

Eğer taşların diziliminde bir hata varsa nerelerde hata olduğu program tarafından bildirilir.

El bittikten sonra taşlar yeniden karıştırılır ve yeniden dağıtılır. En son el bitiren oyuncu ile yeni bir el başlar.

Normal bitmiş bir el

Gösterge Yapma

Elinizde gösterge taşının aynısından varsa o taşı ortadaki gösterge taşının üzerine bırakarak gösterge yaparsınız. Eğer ‘Gösterge Yapma Koşulları’na

uygunsa skor tabelası görüntülenir. Kuraldışı bir gösterge yapmaya kalkışırsanız program size neden gösterge yapamayacağınızı bildirecektir.

Okey (Joker) Taşı

Rengi gösterge taşıyla aynı, sayısı ise gösterge taşının bir fazlası olan taş okey (joker) taşıdır. Örneğin gösterge taşı kırmızı-3 ise okey taşı (kısaca okey denir) kırmızı-4 olacaktır. Özel bir durum olarak gösterge taşının numarası 13 ise okey taşının numarası 1 olur. Örneğin gösterge siyah-13 ise okey, siyah-1 olur.

Okey taşı özel ve önemli bir taş olduğundan diğer taşlardan kolaylıkla ayırmak ve yanlışlıkla yanınızdakine atılmasını önlemek için genelde ters çevrilir. Taşı ters çevirmek için üzerine sağ tıklamanız yeterlidir. ‘Taşları Diz’ tuşuna basarsanız program taşları kurallara uygun olarak dizer ve varsa okey taşını da ters çevirir.

Okey taşını, istediğiniz herhangi bir taş yerine joker olarak kullanabilirsiniz.

Kırmızı-6 yerine kullanılmış okey

Sahte Okey Taşı

Sahte okey taşının sabit bir rengi ve sayısı yoktur. Sahte okey taşı, joker olarak kabul edilen okey taşının yerine geçer. Yani gösterge kırmızı-5 ise okey taşı kırmızı-6 olur ve kırmızı-6 taşına sahip olan kişi bu taşı istediği taşın yerine kullanabilir. Kırmızı-6 taşı joker olarak kullanıldığı için Sahte Okey taşı da Kırmızı-6 olarak kullanılabilir.

Örneğin gösterge siyah-1 ise siyah-2 okey (joker) olur, sahte okey ise siyah-2 olarak kabul edilir ve sahte okey yalnızca siyah-2 taşı yerine kullanılabilir.

Aşağıdaki örnekte gösterge taşı yeşil-13 olduğundan bir fazlası olan yeşil-1 taşı okey (joker) olmuş ve mavi-11 taşı yerine kullanılmıştır. Sahte okey ise yeşil-1 taşı yerine kullanılmıştır.



Puanlama

Puanlamaya seçilen herhangi bir sayıdan başlanabilir. (‘Yeni Oyun’ seçildikten sonra açılan ‘Ayarlar’ penceresinde ‘Kaçtan Düşülecek’ kutucuğundan başlama sayısı olarak bir sayı seçilir ve herkesin başlangıç puanı olarak bu sayı kabul edilir. Daha sonra puanlama sistemine göre puanlar düşmeye başlar. Ta ki oyunculardan birinin puanı sıfır olana kadar. Puan düşme işleminde el bitiren oyuncunun puanı sabit kalır ve diğer oyunculardan bitiş türüne göre puan eksiltilir.

Başlama sayısı olarak yaygın biçimde 20 sayısı kabul edilir. Bu sayı programda 100 ile sınırlanmıştır. Yani en fazla 100’den başlayabilirsiniz.

Puanlama Sistemi

Her bitiş türünün farklı bir puan değeri vardır.

‘Normal Bitiş’ için 2 puan, ‘Gösterge Yapma’ için 1 puan, ‘Çiftten Bitme’ için 8 puan.

Bitişte kullanılan taş Okey (joker) taşı ise düşülen puanlar 2 ile çarpılır.

Eğer oyuna başlarken ‘Ayarlar’ penceresinde ‘Kırmızı/Siyah’ta 2 Katı’ seçeneği işaretlenmişse ve bitirilen eldeki gösterge taşının rengi Kırmızı veya Siyah ise düşülen puanlar 2 ile çarpılır.

Bitiş Türleri

Bitiş türü, el bitiminde kullanılan taşa (fazla taş) göre ve taşların dizilimine göre belirlenir.

Normal Bitiş

Bitişte kullanılan taş sıradan bir taş ise ‘Normal Bitiş’ sayılır. Puan değeri 2’dir.

Okeyli Bitiş

‘Okey Dışarı’ da denir. Bitişte destenin üzerine bırakılan taş Okey (Joker) taşı ise oyuncu ‘Okey Atmış’ sayılır. Elin puan değerini 2’ye katlar.

Çiftten Bitiş

Taşların dizilimi çiftlere göre yapılmışsa yani ıstakadaki her taşın bir çifti varsa oyuncu ‘Çiftten Bitmiş’ sayılır. Puan değeri 8’dir.

Oyun Stratejileri

Oyunda amaç en kısa zamanda taşları kurallara uygun bir biçimde dizip eli bitirerek diğer oyuncuların puanını azaltmak olduğundan eldeki taşların en iyi kombinasyonu oluşturacak biçimde düzenlenmesi gereklidir. En önemli nokta mümkün olduğu kadar çok seri oluşturup işe yaramayan taş (ıskarta) sayısını azaltmaktır.

- Çıkan taşlar iyi takip edilmeli ve gelme olasılığı düşük olan taşları bekleyen serilerden uzak durulmalıdır. Örneğin elinizde yeşil-1,yeşil-2 taşları var ve yeşil-3 taşı da iki kere çıkmışsa yeşil-1,yeşil-2,yeşil-3 dizilimi yapmanıza imkan yoktur. Başka bir kombinasyon denemelisiniz.

- ‘Renk Serisi’ yerine ‘Sıralı Seri’ tercih edilmelidir. Çünkü ‘Renk Serisi’nde en fazla 4 taş bağlanabilir ama ‘Sıralı Seri’de istenildiği kadar taş bağlanabilir. Elinizdeki ‘Sıralı Seri’ sayısı ne kadar fazla ise yerden gelen taşın işinize yarama olasılığı o kadar yüksek olacaktır.

- Okey (Joker) taşını bağlarken gelme olasılığı düşük taşlardan uzak durulmalıdır. Çünkü okeyi bağladığınız taş elinize gelirse okeyi başka bir taşa bağlayabilir ve yeni bir seri oluşturabilirsiniz.

- Rakiplerin atığı ve yerden aldığı taşlar takip edilmeli, onların nasıl bir dizilim yapmaya çalıştığı anlaşılmaya çalışılmalı ve sağınızdaki oyuncunun işine yaramayacak taşlar atılmalıdır. Örneğin sağınızdaki (altınızdaki) oyuncu attığınız mavi-3 taşını almış ve yeşil-3 taşını da dışarı atmışsa büyük olasılıkla mavi-2,mavi-3,mavi-4 veya mavi-3,mavi-4,mavi-5 dizilimi yapmıştır. Sonraki turlarda mavi-2,mavi-5, mavi-6 gibi taşlar atılmaz.

- Elinizde okey varsa mümkün olduğu kadar okeyi boşa çıkarmaya çalışmalı yani hiçbir taşa bağlamadan seri oluşturmaya çalışmalısınız. Böylece okey atma (okey dışarı) olasılığınız artar.

- Bütün taşları dizmişseniz ve elinizde de okey varsa bitmeyi tercih edebilir veya ‘Okeye Dönme’ye kadar verebilirsiniz. Bu durumda okeyiniz boşta ise (bağlı değilse) yerden çekeceğiniz işe yarar bir taş okey atmanızı sağlayabilir. Eğer okeyi bağlamışsanız birkaç el, okeyi bağladığınız taşın gelmesini bekleyebilir ve okeyi boşa çıkarmayı deneyebilirsiniz. Yerdeki taş sayısı ne kadar az ise rakiplerin el bitirme olasılığı o kadar yüksektir. Siz okeye dönerken başka birisi eli bitirebilir ve siz Dimyat’a pirince giderken eldeki bulgurdan olabilirsiniz J

- ‘Çiftten Bitme’ olasılığı oldukça düşük ve bu yüzden de puan değeri yüksektir. Eğer elinize ilk elden 3 tane çift gelmişse ve bir de okey varsa çifte gitmeyi düşünebilirsiniz. Çifte giderken çıkan taşları iyi takip etmeli ve çıkmış taşlardan elinizde varsa boşuna onu bekletmemelisiniz.
Resim
Resim ....Resim
Kullanıcı avatarı
rsimsek
Admin
Mesajlar: 4482
Kayıt: 10 Haz 2003 01:48
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen rsimsek »

Bilmem önerildi mi ama sanırım aşağıdaki mesajlardan sonra da isabetli olacak. "Instant Messenger" - "Anlık/Kolay Mesajlaşma Programı" .
mussimsek yazdı: msn hotmail ve msn.com mailleri dışında maillerle de kullanılabiliyordu. M$ aldığı bir kararla bu durumun sona ereceğini, hotmail ve msn.com uzantılı mailler hariç msn kullanılamayacağını duyurmuş.

msn'neniz bir sabah açılmazsa şaşmayın :P
hdayi yazdı:ya şu proje yarışması kapsamında böyle bir yazılım yapsak. Msn yerine onu kullansak. En azından bu alanda M$'dan kurtulmuş oluruz.
Bilgiyi paylaşarak artıralım! Hayatı kolaylaştıralım!!
fduman
Moderator
Mesajlar: 2749
Kayıt: 17 Ara 2004 12:02
Konum: Ankara

Mesaj gönderen fduman »

Proje adı:
Object Pascal .NET derleyici (GPL)

Amacı:
GPL lisanslı bir object pascal .NET derleyicisi ortaya çıkarmak. Delphi ile yazılıp Delphi.NET ile derlenmeli ve Linux altında mono ile uyumlu çalışabilmeli, kendi kendini derleyebilmeli.

İstenilenler:
Delphi Object Pascal .NET uyumlu olması.
Kendi kendini derleyebilmesi.
Mono uyumlu olması.
.NET derleyici standartlarını tam desteklemesi.
Optimizasyon yapabilmesi.

Kaynaklar:
Mono projesi http://www.mono-project.org
TP Lex/Yacc http://www.musikwissenschaft.uni-mainz.de/~ag/tply/
Free Pascal Compiler http://www.freepascal.org
Tecnical overview of Common Language Runtime http://research.microsoft.com/~emeijer/Papers/CLR.pdf
ECMA-335 CLI Standartı http://www.ecma-international.org/publi ... ma-335.htm
En son fduman tarafından 27 Nis 2005 01:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
onaydin

Mesaj gönderen onaydin »

Proje Adı: Prado IDE
Yapmanız gereken Delphi'nin IDE si gibi bir IDE hazırlamak
Prado component lerini sürükleyip bıraktığınızda
bak sana gatagrid oluşturdum diyebilir mesela.

Detaylı bilgileri;
http://www.xisc.com/

Bizde IDE istiyoruz forumu;
http://www.xisc.com/forum/viewforum.php?f=11

Delphiturkiye olarak böyle bir projeye imza atarsanız pek makbule geçer.
anubis79
Üye
Mesajlar: 11
Kayıt: 09 Tem 2003 09:02

Mesaj gönderen anubis79 »

Aklıma geldi de herkez, içinde 3 ya da 5 komponentin bulunduğu bileşen kütüphanesi yazsın. En iyi olanları seçip birinci yaparken sonuçta elimizde çok sayıda kullanılabilir bileşen olacaktır. Bunlar da open source olarak dağıtılır.
Kullanıcı avatarı
Fatih!
Kıdemli Üye
Mesajlar: 1172
Kayıt: 26 Kas 2004 10:46
Konum: Malatya
İletişim:

Mesaj gönderen Fatih! »

bence tek başına yapılabilecek projeler arasında en makulu okay
ADNAN
Üye
Mesajlar: 57
Kayıt: 19 Haz 2003 06:57
Konum: ISTANBUL

Mesaj gönderen ADNAN »

Gerçekten çok güzel bir proje başarabilene...

Benim de aklıma daha önce bir grup arkadaşımın yaptığı merkez deki bir server dan denetlenen messenger tarzında bir prog.

İlave olarak simgeleri hareketli olan bahçe, mobilya design gibi bir başkası...

Veya bir communication prog. (fax, telefon...)
ng
Üye
Mesajlar: 192
Kayıt: 01 Mar 2004 11:49
Konum: Bursa
İletişim:

Mesaj gönderen ng »

Yarışma topiğini her gün ilgi ile izliyorum. Sadece önerilen projeler bile oldukça faydalı oluyor.
Yarışmanın amacı programlama yeteneklerini yarıştırmak ve herkesin kullanabileceği ürünler koymak diye özetlersek;
1.yarışmada delphi ile gelen yada freeware olan componentler haricinde componentler kullanılmamalı diye düşünüyorum.
2. Proje olarak da (eğer daha önce önerildi ise kusura bakmayın) bir Grid bileşeni olabilir. Projelerimizde sanırım en çok kullandığımız bileşenlerden biridir. Quantumgrid kalitesinde freeware bir gridimiz olsa güzel olmaz mı?
gorecelik
Üye
Mesajlar: 23
Kayıt: 27 Nis 2005 02:59
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen gorecelik »

olayı tam anlayamadım ama galiba yarışmayı belirli bir proje etrafında yapmayı ve kim daha iyi yaparsa onu birinci seçmeyi düşünüyorsunuz onun yerine herkes kendi projesini yapsa ve eleme alanındada

kodlama zorluğu kalitesi projenin sağladığı faydalar yada piyasanın ne gibi eksiğine hitap ediyor neleri kolaylaştırıyor gibi etkenler eleme hususu olsa birçok alanda proje çıkacağına ve çok yararlı şeyler ortaya çıkacağına inanıyorum

kolay gelsin
Kilitli