Değişken ekleri

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Jire
Üye
Mesajlar: 167
Kayıt: 07 Eki 2007 01:20

Değişken ekleri

Mesaj gönderen Jire »

Çok uzun zamandır sormak istiyordum, şimdi zamanı geldi sanırsam :D.

Şimdi çok merak etmişimdir. Ne ne yapar diye.

Eğer bir sayı önüne

# gelirse ne olur #0
$ gelirse ne olur $13202183

Eğer bir değişken/variable (ne olduğunu bilmiyorum, herhangi birşey olabilir)

başına ^ eklenirse ne olur? ^degisken
başına @ eklenirse ne olur? @degisken
sonuna ^ eklenirse ne olur? degisken^

Eğer cevaplarsanız sevinirim.

Ben gördüğüm kadarıyla
# ascii kodları için
$ renkler için
^ pointer'lar için
@ başka bir programda kendi fonksiyonumuzu çalıştırmak(hook olayı genellikle oyun hilelerinde görmüştüm...) için veya windows apilerinde örn: InternetReadFile(hFile,@buffer,SizeOf(buffer),dwRead);'ta @buffer
sonda ^, onu pek görmedim ama merak ediyorum var mıdır yok mudur

Tabi bunları tam olarak nerelerde nasıl kullanılır örnekleri ile görmek istiyorum eğer ingilizce ya da Türkçe bir kaynak varsa verirseniz sevinirim.
Yani bunları bana açıklayacak bir site varmıdır?

İsterseniz siz de anlatabilirsiniz. Teşekkürler şimdiden, sağolun.
Kullanıcı avatarı
aslangeri
Moderator
Mesajlar: 4322
Kayıt: 26 Ara 2003 04:19
Konum: Ankara
İletişim:

Re: Değişken ekleri

Mesaj gönderen aslangeri »

s.a.
# yazıya dökemediğimiz özel karaketerlerin yerine kullanılıyor.(enter, tab, vs.)
# den sonra karakterin ascii kodunu yazıyoruz. :ara ascii
örnek:
showmesaj ile iki satır lı mesaj vermek

Kod: Tümünü seç

showmessage('birinci satır'+#13+'ikinci satır');
#13 = Enter
$ yazdığımız sayıların onaltılık tabanda olduğunu belirtmek için kullanılır. renk kodları genelde onaltılık tabanda oldukları için en çok orda kullanmanız normal.
@ ve ^ işaretleri genelde pointerlarda kullanılır.
@ pointer tanımlamak için ^ pointerin işaret ettiği yerdeki dataya ulaşmak için kullanılır.
bu ikisi için pointerları araştırman lazım.
kolay gelsin
Duyduğun Şeylerin Söylediklerim Olduğuna Eminim Ama
Anladığın Şeylerin Anlatmak İstediklerim Olduğuna Emin Değilim
akdatilla
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 02 Nis 2006 06:04
Konum: Antalya

Re: Değişken ekleri

Mesaj gönderen akdatilla »

# ascii kodları için
$ hex saayı
^ pointerin(gostergenin) gosterdiği bellek adresindeki değeri verir.
@ bir değişkenin bellek adresini verir.

Örnekler:

var
x:integer;
p:^integer;
c:char;
begin
c:=#65; //c='A';
x:=ord(c);//x=65;
p:=@x;//p gostergesi x değişkeninin değerini gösteriyor. p^=x=65
x:=x+1;//p^=x=66
p^:=p^+1;//p^=x=67
c:=chr($43);//c='C';
end;
end;
Jire
Üye
Mesajlar: 167
Kayıt: 07 Eki 2007 01:20

Re: Değişken ekleri

Mesaj gönderen Jire »

Çok teşekkürler cevaplarınız için. :P
Cevapla