basit ibr oyun için ufak yardım isteği

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
FXERKAN
Üye
Mesajlar: 178
Kayıt: 26 Tem 2003 11:06
Konum: Sivas - Konya
İletişim:

basit ibr oyun için ufak yardım isteği

Mesaj gönderen FXERKAN »

s.a.

form içerisinde benim belirlediğim sınırlara çarpttıkça geldiği açıyla geri dönen bir top yapmaya çalıştım.

bunun için birden fazla timer kullandım ancak biraz ilerledikçe bunun pekde matıklı bir yöntem olmadığını anladım. (bunun sebebi yazdığım kodda olma ihtimali oldukça yüksek)

acaba böyle bir şey için siz olsanız ne kullanır yada nasıl bir mantık kullanır, yahut nasıl bir kodcuk yazardınız.

ben topun sınırlara çarpmadan önceki top ve left koordinatlarını alıp bunun tanjant değerine göre ters çevirip gitmesi gereken yöne göre top ve left değerlerini timer içerisinden top + 5, left - 5 şeklinde değiştirtiyorum.

tabii böyle olunca topun formun hangi kenarına çarptığına göre timer eklemek gerekiyor buda 8 timer ediyor.

yardımlarınızı bekliyorum.

birde bir alttaki soruma bakarsanız çok sevinirim.
[ F X E R K A N © - E r k a n Ç İ F T Ç İ ]
Kullanıcı avatarı
mehmet_turecan_cakmak
Üye
Mesajlar: 132
Kayıt: 02 Tem 2003 01:08
Konum: Afyon
İletişim:

oyun

Mesaj gönderen mehmet_turecan_cakmak »

iyi akşamlar...
dostum valla kalbimiz birmiş bu senin dediğin oyunu bende bugün yapmaya çalıştım ama benim mantığım senin ikinci dmen gibi benim oyun aracımda araba bunun koordinatlarını(top,left) sınırların koordinatlarıyla karşılaştırıyorum yani arabanın koordinatları sınırlarından mesela 1 fazla ona göre işte uyarı falan verme benim matığım bu timer ile falan uğraşmadım istersen sende dene

kolay gele...
Kullanıcı avatarı
FXERKAN
Üye
Mesajlar: 178
Kayıt: 26 Tem 2003 11:06
Konum: Sivas - Konya
İletişim:

Mesaj gönderen FXERKAN »

hocam hareketi nasıl sağlatıyorsun işte ben top left olaylarını timer içersinde yaptırıyorum.

ancak böylece top sürekli hareket halinda olabiliyor.

araba oyununda araç sabit olduğu için timera zaten gerek yok. sağ sol ileri ve geri tuşları ile aracında koordinatları biraz değiştirilir (5 er 10 ar)

daha sonra çarpmaması gereken nesnelerin koordinatları ile karşılaştırılır. eğer koordinatların birinde birbirine keşisme varsa hata oluşur. bu benim dediğim topa göre daha kolay.

ben zaten o kadar profesyonel bir oyun yapmayacağım. sadece yaptığım porogramlara koyacağım bir oyun olacak. kullanıcının canı sıkılır yada biraz çocukluk duygularını tatmin etmesi için eğlencelik bir oyun olacak.
[ F X E R K A N © - E r k a n Ç İ F T Ç İ ]
Kullanıcı avatarı
mehmet_turecan_cakmak
Üye
Mesajlar: 132
Kayıt: 02 Tem 2003 01:08
Konum: Afyon
İletişim:

oyun

Mesaj gönderen mehmet_turecan_cakmak »

hozam arabayı nasıl oynattığımı sen kendi ağzınla dedin zaten, arabanın top left koordinatlarını birer arttırıp birer eksilterek sağlıyorum araba doğru koordinatlara geldiği zamanda mesaj verdiriyorum yeni oyun dediğim zamanda yine top ve left koordinatlarını değiştirip arabanın koordinatlarını karşılaştırıyorum aynı ise oyuncunun yapması gerekenleri söylüyorum inşallah yardımcı olabilmişimdir...

kolay gele...
Cevapla