pause, stop vs.
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
pause, stop vs.
arkadaşlar merhaba,
wav dosyalarını mediaPlayer bileşeni kullanmadan çaldırdığımda,
pause, stop, geri ve ileri gibi olayları nasıl sağlayabilirim?
wav dosyalarını mediaPlayer bileşeni kullanmadan çaldırdığımda,
pause, stop, geri ve ileri gibi olayları nasıl sağlayabilirim?
Bilgi çoğaldıkça krallar ölür
media playerı kullanın. diğer kodlar problem çıkartacaktır.
viewtopic.php?p=11883#11883
viewtopic.php?p=11883#11883
.-.-.-.-.-.-.-. ^_^
- sadettinpolat
- Moderator
- Mesajlar: 2131
- Kayıt: 07 Ara 2003 02:51
- Konum: Ankara
- İletişim:
Forumda daha önce geçti. Dosya gömmeyle ilgili forumda yabilirsiniz
Kolay Gelsin...
Kolay Gelsin...
Gazete manşetleri
* DİKKAT :Lütfen forum kurallarını okuyalım ve uyalım...!
* Warez,crack vs. paylaşımı kesinlikle yasaktır.
- sadettinpolat
- Moderator
- Mesajlar: 2131
- Kayıt: 07 Ara 2003 02:51
- Konum: Ankara
- İletişim:
Arkadaşlar ilginiz için gerçekten teşekkür ederim.
Ancak benim sorunum wav dosyalarının ya da bmp vs dosyalarını exe içine nasıl gömüldüğüyle ilgili değil. Keza o işi RX bileşeni kanalıyla yapıyorum. ancak bildiğim kadarıyla(ydı!) aynı yöntemle mp3 dosyalarını gömmek mümkün olmaz(dı) Fakat sadettinpolat hocam'ın verdiği yanıttan yola çıkarak denemeye karar verdim. Vardığım sonuç, sorun şimdilik, mp3 dosyalarının içine gömülmüş olması değil, gömülen bu dosyanın çalınmamış olması.. Şöyle diyelim, wave gömme işlemiyle aynı yolu izleyerek mp3 dosyalarını gömersek, mp3 dosyalarını çalmak için yeni bileşen mi yazmak gerkiyor?
Örneğin;
function PlayWavFromResource(ResID: Integer): Boolean;
begin
Result := PlaySound(PChar('#' + IntToStr(ResID)), HInstance, SND_RESOURCE or SND_ASYNC);
end;
function PlayWavFile(const FileName: string): Boolean;
begin
Result := PlaySound(PChar(FileName), 0, SND_ASYNC);
end;
fonksiyonu gibi kısa bir fonksiyon var mı?
Ancak benim sorunum wav dosyalarının ya da bmp vs dosyalarını exe içine nasıl gömüldüğüyle ilgili değil. Keza o işi RX bileşeni kanalıyla yapıyorum. ancak bildiğim kadarıyla(ydı!) aynı yöntemle mp3 dosyalarını gömmek mümkün olmaz(dı) Fakat sadettinpolat hocam'ın verdiği yanıttan yola çıkarak denemeye karar verdim. Vardığım sonuç, sorun şimdilik, mp3 dosyalarının içine gömülmüş olması değil, gömülen bu dosyanın çalınmamış olması.. Şöyle diyelim, wave gömme işlemiyle aynı yolu izleyerek mp3 dosyalarını gömersek, mp3 dosyalarını çalmak için yeni bileşen mi yazmak gerkiyor?
Örneğin;
function PlayWavFromResource(ResID: Integer): Boolean;
begin
Result := PlaySound(PChar('#' + IntToStr(ResID)), HInstance, SND_RESOURCE or SND_ASYNC);
end;
function PlayWavFile(const FileName: string): Boolean;
begin
Result := PlaySound(PChar(FileName), 0, SND_ASYNC);
end;
fonksiyonu gibi kısa bir fonksiyon var mı?
Bilgi çoğaldıkça krallar ölür
- fatihtolgaata
- Üye
- Mesajlar: 382
- Kayıt: 04 Mar 2004 09:46
- Konum: K.çekmece / İstanbul
- İletişim:
Arkadaşlar merhaba,
Avi ve wav dosyalarının exe içerisine gömülmesi tamam da mp3 te nedense olmadı. Sanırım MP bileşenin buna izin vermiyor. Res dosyalarının kullanımı ile ilgili makale ?
Nette da bir hayli arama yaptım galiba aradığımı buldum.
selamlar.
delphi.about.com/library/weekly/aa113099a.htm
Avi ve wav dosyalarının exe içerisine gömülmesi tamam da mp3 te nedense olmadı. Sanırım MP bileşenin buna izin vermiyor. Res dosyalarının kullanımı ile ilgili makale ?
Nette da bir hayli arama yaptım galiba aradığımı buldum.
selamlar.
delphi.about.com/library/weekly/aa113099a.htm
Bilgi çoğaldıkça krallar ölür
Gazete manşetleri
* DİKKAT :Lütfen forum kurallarını okuyalım ve uyalım...!
* Warez,crack vs. paylaşımı kesinlikle yasaktır.
Arkadaşlar merhaba,
Mp3 dosyalarını res ten okutma bi türlü olmadı. Aşağıdaki kodda bi sorun mu var? Ya da nerede hata yapıyorum. Zman ayıracaklara şimdiden teşekkürler.
1.res dosyası , c' de oluşturduğum 1.mp3 dosyasına ait ve ms dos altında
brcc32 1.rc komutuyla oluşturuluyor. Proje nin bulunduğu klasöre 1.rc,1.mp3 ve 1.res dosyalarını da kopyalayarak derliyorum.. Hata 1.res dosyası bulunamadı şeklinde.
Mp3 dosyalarını res ten okutma bi türlü olmadı. Aşağıdaki kodda bi sorun mu var? Ya da nerede hata yapıyorum. Zman ayıracaklara şimdiden teşekkürler.
Kod: Tümünü seç
{$R *.dfm} {$R 1.res}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
rStream: TResourceStream;
fStream: TFileStream;
fname: string;
begin
fname:=ExtractFileDir(Paramstr(0))+'1.mp3';
rStream := TResourceStream.Create
(hInstance, '1', RT_RCDATA);
try
fStream := TFileStream.Create(fname, fmCreate);
try
fStream.CopyFrom(rStream, 0);
finally
fStream.Free;
end;
finally
rStream.Free;
end;
MediaPlayer1.Open;
MediaPlayer1.play;
end;
brcc32 1.rc komutuyla oluşturuluyor. Proje nin bulunduğu klasöre 1.rc,1.mp3 ve 1.res dosyalarını da kopyalayarak derliyorum.. Hata 1.res dosyası bulunamadı şeklinde.
Bilgi çoğaldıkça krallar ölür
Merhaba....
- Resource ismi olarak 1 verdiğini görüyorum. Bu hatayı yapmayalım. M1 olsun başka bir şey olsun, isimler rakamla başlamasın.
- 1.MP3 olabilir ama RC dosyasının içine dönüp
...gibi bir satır var görünüyor. Bunun başına M koyup öyle
BRCC32[/b] ile dönüşümü gerçekleştirin. Sonra kodunuza gelip oradaki 1 yerine yukarda verdiğiniz ismi (örneğimizde M1) yazıp yolunuza devam edin.
- Bu arada fname'i tanımlamış ve de streami yönlendirmişsiniz ama MediaPlayer1'e filename olarak okutmamışsınız. Bu dosya ilgili dizinde oluştuktan sonra MediaPlayer'a gösterin ki çalışsın. Sonra işi bitince de dosyayı sildirmeyi ihmal etmeyin.
- Çalışmalarınızda başarılar...
- Resource ismi olarak 1 verdiğini görüyorum. Bu hatayı yapmayalım. M1 olsun başka bir şey olsun, isimler rakamla başlamasın.
- 1.MP3 olabilir ama RC dosyasının içine dönüp
Kod: Tümünü seç
1 RCDATA 1.mp3
Kod: Tümünü seç
M1 RCDATA 1.mp3
- Bu arada fname'i tanımlamış ve de streami yönlendirmişsiniz ama MediaPlayer1'e filename olarak okutmamışsınız. Bu dosya ilgili dizinde oluştuktan sonra MediaPlayer'a gösterin ki çalışsın. Sonra işi bitince de dosyayı sildirmeyi ihmal etmeyin.
- Çalışmalarınızda başarılar...