real sayı tipli alan sorunu

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Arifceylan28
Üye
Mesajlar: 298
Kayıt: 19 Tem 2004 01:45
Konum: Giresun/Samsun

real sayı tipli alan sorunu

Mesaj gönderen Arifceylan28 »

Selamlar.

Veritabanında float tipli bir alana kayıt girdiğimde kayıt değişiyor. 2,8 yapıyorum 2,80000022183 gibi bi değer oluyor.Veritabanı firebird .

Bir de bu değerleri toplayacağım zaman 2,300 gibi bir değer olmasını istemiyorum.Yani ytl mantığı.Virgülden sonraki yüz için virgülün sonuna sayı ekleyecek.

Bunu kısa yoldan yapma mümkün mü?

Kullanıcı avatarı
aslangeri
Moderator
Mesajlar: 4321
Kayıt: 26 Ara 2003 04:19
Konum: Ankara
İletişim:

Mesaj gönderen aslangeri »

S.A.
float sayı tiplerinde bu olan bi şey. ve bununla ilgili arkadaşlar görüşmüşlerdi.
ben veri tipi olarak Double Precision kullanıyorum. delphidende display formatını "#,##.##" şeklinde ayarlıyorum. şimdiye kadar bi sıkıntı çıkmadı.
Kolay gelsin.
Duyduğun Şeylerin Söylediklerim Olduğuna Eminim Ama
Anladığın Şeylerin Anlatmak İstediklerim Olduğuna Emin Değilim

Kullanıcı avatarı
Fatih!
Kıdemli Üye
Mesajlar: 1172
Kayıt: 26 Kas 2004 10:46
Konum: Malatya
İletişim:

Mesaj gönderen Fatih! »

Edit5.Text:=floattostrf(sayi,ffgeneral,6,2);
6> basamak sayısı
2> ondalıklı kısımda görülecek basamak sayısı

virgille işlem yapmak için virgülü noktaya çevirmen gerek

Kullanıcı avatarı
naile
Admin
Mesajlar: 1873
Kayıt: 11 Haz 2003 10:11

Mesaj gönderen naile »

firebirdde varmı kesin emin değilim ama decimal(15,2) kullanmanız daha sağlıklı olacaktır floattan.

Kullanıcı avatarı
mussimsek
Admin
Mesajlar: 7530
Kayıt: 10 Haz 2003 12:26
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen mussimsek »

Firebird/Interbase'de Double Precision kullanmak en güzeli.

Kolay gelsin.

Arifceylan28
Üye
Mesajlar: 298
Kayıt: 19 Tem 2004 01:45
Konum: Giresun/Samsun

Mesaj gönderen Arifceylan28 »

Sınavlar falan internete giremedim bu aralar.Hepinize teşekkür ederim.

Cevapla