arkadaşlar edit içini
if FrameDuz2.oyuncuAd.Text='' then begin ShowMessage('Oyuncu Adı Boş');exit; end;
şeklinde kontrol ediyorum ama kullanıcı yanlışlıkla space tuşuna bastığında sanki boş değilmiş gibi
karekter varmış gibi veritabanına kaydediyor
sonra hataya neden oluyor
bu sorunu nasıl çözebiliriz space karakterini boş olarak kabul etmesini istiyorum bazen 2 3 kere space tuşuna basabiliyorlar
saygılarımla
edit de kullanılan space tuşu karakterinin boş olarak görülmesi
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
-
- Üye
- Mesajlar: 83
- Kayıt: 28 Ara 2017 04:14
- İletişim:
-
- Üye
- Mesajlar: 83
- Kayıt: 28 Ara 2017 04:14
- İletişim:
Re: edit de kullanılan space tuşu karakterinin boş olarak görülmesi
trim kullanacağım başka bir yöntem varmı acaba saygılar
Re: edit de kullanılan space tuşu karakterinin boş olarak görülmesi
Trim en doğru yöntem aslında ama yanlış anladıysam bir de keypreview'da kontrol et. Space basılırsa yok saysın
-
- Üye
- Mesajlar: 330
- Kayıt: 09 Mar 2004 11:18
- Konum: Konya
- İletişim:
Re: edit de kullanılan space tuşu karakterinin boş olarak görülmesi
Kod: Tümünü seç
if TRIM(FrameDuz2.oyuncuAd.Text)=''
Alternatif olaraj MaskEdit nesnesi kullanıp boşlukları [ _ ] ile gösterebilrsin ancak sağlıklı bir çözüm olmaz...
-
- Üye
- Mesajlar: 83
- Kayıt: 28 Ara 2017 04:14
- İletişim:
Re: edit de kullanılan space tuşu karakterinin boş olarak görülmesi
teşekkürler arkadaşlar