Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
cenkatasoy
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 09 Oca 2012 04:23

Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen cenkatasoy »

Merhabalar,

Oto servis için müşteri takip programı yazmayı düşünüyorum ve bu konuda yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
Veritabanı olarak firebird düşünüyorum. Kapsamlı bir yazılım olmayıp kendim kullanmak istiyorum;

Genel Olarak:
-Servise gelen araçların bilgisini ve yapılan işlemleri saklayıp müşteri numarasına ve plakaya göre arama yapılıp geçmiş tarihli işlemleri de görebilmek ve rapor alabilmek.

Bilgiler Kısmında:
-Müşteri Kodu
-Müşteri Adı Soyadı
-Araç Plakalası
-Araç Markası ve Modeli
-Tarih
-Müşteri İletişim Bilgileri
-Bağlı Olduğu Firma Bilgileri

Yapılan İşlemler Kısmında:
-Yapılan İşlem
-Kullanılan Parça
-Ücretlendirme

Raporlama Kısmında:
-A4 için Bilgiler ve İşlemler bölümünü baskı alma

Çok fazla bilgiye sahip değilim fakat yönlendirmeleriniz ve yardımlarınız sayesinde halledebileceğimi düşünüyorum. Çok kapsamlı bir yazılım olmamakla birlikte şimdilik bunu gerçekleştirmek ve ilerisinde ihtiyaçlara göre geliştirmeyi düşünüyorum. Bunun yanı sırada delphi bilgimi arttırıp yazılım konusunda kendimi geliştirmek istiyorum.
Eğer bu tarz bir program yazmış olan arkadaşlar varsa kodları paylaşmalarını ve yardımdımlarını bekliyorum.

Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..
cenkatasoy
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 09 Oca 2012 04:23

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen cenkatasoy »

Konu hakkında fikirlerini paylaşacak kimse yok sanırım..
Kullanıcı avatarı
greenegitim
Üye
Mesajlar: 713
Kayıt: 28 Nis 2011 10:33
Konum: İstanbul

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen greenegitim »

Merhaba

1)musteriler tablon olacak (musteri,personel) kartları için kayıt türü veya grubunda seçitirirsin musterimi personelmi diye
2)stok tablon olacak ürün, kullanılan malzemelerin kayıtları için
3) fatura modülün olacak stok takibi için
4) servis modülü x müşterisinin işini ahmet usta yaptı şu tarihte başladı z,y vs. stoklarından şu kadar miktar kullandı işçilik bedeli içinde stok açtırırsın daha sonra yapılan işi faturalaştırarak stoktan düşüp tutarı musterinin bakiyesine işletmelisin bunun için musterihareket tablon olacak
5) ödeme yi ne ile alacak çek, senet, kasa(nakit),banka

yazılmış programların demosunu incele derim iş emri, servis programları, teknik servis programı diye aratır.
Mücadele güzelleştirir!
cenkatasoy
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 09 Oca 2012 04:23

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen cenkatasoy »

Yanıtınız için teşekkür ederim, oldukça fazla program inceledim fakat sade basit ve işimize hitap eden bir program bulamadım. Çok fazlada olmasa bilgi sahibiyim diyebilirim konu hakkında. Sizden isteğim beni yönlendirmeleriniz.

Sanırım öncelikle veritabanı oluşturmayla başlamam gerekli işe ?
Kullanıcı avatarı
greenegitim
Üye
Mesajlar: 713
Kayıt: 28 Nis 2011 10:33
Konum: İstanbul

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen greenegitim »

Önce sakin kafayla düşün :idea: daha sonra ne gerekecek sana veri tabanı
1) firebird güzel tercih
2) kullanacağım tablolalar ve fieldları bu fieldların tipleri ve sınırları varchar için karakter mesela
3) ilişkilendirme her modülde kullanacağın ilişkilendirme musterikodu olmalı bence
4) programı yazmaya başla
5) takıldığın yer olunca http://www.delphiturkiye.com/forum/ a yaz
başarılar.
Mücadele güzelleştirir!
emin_as
Üye
Mesajlar: 559
Kayıt: 01 Eki 2008 10:05
Konum: izmir
İletişim:

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen emin_as »

- Program geliştirirken ilk aşama raporları tasarlamak olmalıdır. Biraz garip gelse de herşey sonuçta bu raporlar için yapılmaktadır. Yani programdan hangi bilgileri alacagını belirlemelisin.
- Bu temel bilgiler dogrultusunda 2. aşama olarak veritabanını tasarlarsın. Veritabanı tasarımında dikkat etmen gereken, olabildigince basit ve her bilginin bir kez girildiği bir sistemi oturtmaktır.
- Elde veritabanı olduguna göre diger aşamaya bilgi giriş ekranlarına başlayabilirsin.
- Son aşama ana pencereyi geliştirmektir, bu ana pencerede kullanıcının ihtiyaclarına göre o gün yapılacak işlemler, servise gelmesi gecikmiş araçlar vs diye listeleri kullanıcıya sunarsın. Kullanıcı bu ana pencereden raporlarını alır, bilgi giriş ekranları açar.

En önemli nokta programdan ne almak istediğindir, bunu olabildigince net olarak yanıtlamalısın, eğer bazı şeyleri gözden kaçırırsan, veritabanı - ekranlar vs tekrar tasarlanması gerekir. Zorunlu kalınınca buralarda değişiklik yapılabilir, ama eksik başlangıç sürekli geriye dönüp, zaman kaybettirir.

Şimdi rapor ihtiyaçlarını belirleyelim:
- Müşteriler listesi
- Müşteri araç listesi
- Servise belirli tarihler arasında gelen araçlar
- Serviste yapılan işlemlerin tarih ve kategorik dökümü (yağ değişimi, motor bakımı vs gibi kategorilere göre servisin iş yükü)
- Serviste çalışan elemanların listesi
- Serviste çalışanların yaptıkları işlemin tarih ve kategorik dökümü vs

Bu raporları belirledikten sonra bu raporu almanı saglayacak veritabanını hazırlarsın.
- Müşteriler tablosu
- Araçlar tablosu
- Çalışan personel
- Servis fişi ve alt hareket olarak serviste yapılan işlemler
- Kategori, personel türü, araç türü, müşteri türü vs gibi alt tanım listeleri

Veritabanında tablolar arasında baglantıyı kurup, bilgi girişlerini yapmaya başlayabilirsin. Bu pencereleri test edip, bilgilerin girişinde sorun görmeyince sql ile bilgi dökümüne başlayabilirsin.

Veritabanı olarak firebird fazlasıyla yeterli gelecektir, firebird un kurulumun basitliği ve ayarlama gerektirmemesi en önemli avantajıdır.
Raporlama için alışkın oldugun bir bileşeni seçebilirsin.
Kullanıcı avatarı
r3n4m3
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 17 Ağu 2010 04:31
Konum: Ankara

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen r3n4m3 »

Evet arkadaşlar gayet güzel anlattılar
Aslında 3-4 saatlik bir proje biraz grafiğe de yön verirsen sonuçta müşteri arka plan bakmaz :D onlar için önemli olan güzel görünmesidir.
Education is what you get from reading the small print. Experience is what you get from not reading it.
PTT
Üye
Mesajlar: 30
Kayıt: 26 Ağu 2011 02:37

Re: Oto Servis Müşteri Takip Programı [Proje]

Mesaj gönderen PTT »

İnternette buna benzer birçok program var. Bİrkaç tanesi indir incele.
Aklına gelmeyen / göremediğin birçok fikri oradan da çıkartabilirsin..
Cevapla