Esas mesleğiniz nedir?

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.

Esas mesleğiniz nedir?

Anket 22 Mar 2004 12:02 tarihinde bitecek

Bilgisayar (Mühendis, Programcı vs.)
37
57%
Elektrik/Elektronik
4
6%
Öğretmen/Öğretim Görevlisi
5
8%
Memur
7
11%
Avukat
0
Oy yok
İşçi
0
Oy yok
Mühendis
5
8%
Polis
0
Oy yok
Diğer (mesleğinizi bir mesajla belirtirseniz seviniriz )
7
11%
 
Toplam oy: 65

fduman
Moderator
Mesajlar: 2749
Kayıt: 17 Ara 2004 12:02
Konum: Ankara

Mesaj gönderen fduman »

Opt2000 yazdı:.. Programcılıkta en çok istediğim animasyon ve programcılığın birleşeceği projelerde çalışmak..
KToon isimli açık kaynak kodlu bir 2D animasyon yazılımı var. Belki katkıda bulunmak istersin.

http://ktoon.toonka.com/
Kullanıcı avatarı
Opt2000
Üye
Mesajlar: 216
Kayıt: 09 Tem 2003 10:04

Mesaj gönderen Opt2000 »

@fduman

İlgin için teşekkürler. Proje Unix tabanlı ve ben daha önce Unix tabanlı program yazmadım. Yine de en azından incelemek keyifli olacaktır.
Kullanıcı avatarı
sabanakman
Kıdemli Üye
Mesajlar: 3077
Kayıt: 17 Nis 2006 08:11
Konum: Ah bi Antalya olaydı keşke (Ankara)

Mesaj gönderen sabanakman »

Mrb;
Opt2000 yazdı:Asıl başlama sebebim 2D animasyon programı yazmaktı. Hatta başladım, ama uzun bir süre kodladıktan sonra bazı yerleri yanlış tasarladığımı farkettiğim için bütün kodları çöpe atmam gerekti. Daha sonra da ekonomik sebeplerden dolayı tekrar başlayamadım.
Zaten kim belli bir süreden sonra geçmişte yaptığı tasarım için "bu tasarımı tekrar yapmam gerekli" şeklinde düşünmez ki. Bu başlı başına başka bir sohbet konusu aslında :D .
Şaban Şahin AKMAN
_________________
Derin olan kuyu değil kısa olan iptir. - .
Kullanıcı avatarı
Opt2000
Üye
Mesajlar: 216
Kayıt: 09 Tem 2003 10:04

Mesaj gönderen Opt2000 »

sabanakman yazdı:Mrb;
Opt2000 yazdı:Asıl başlama sebebim 2D animasyon programı yazmaktı. Hatta başladım, ama uzun bir süre kodladıktan sonra bazı yerleri yanlış tasarladığımı farkettiğim için bütün kodları çöpe atmam gerekti. Daha sonra da ekonomik sebeplerden dolayı tekrar başlayamadım.
Zaten kim belli bir süreden sonra geçmişte yaptığı tasarım için "bu tasarımı tekrar yapmam gerekli" şeklinde düşünmez ki. Bu başlı başına başka bir sohbet konusu aslında :D .
Asıl sorun, devam edemeyeceğim kadar büyük bir yanlış tasarlama idi. Hatta kısaca bahsedeyim. Ben resimleri Height sayısı kadar vector'lerden oluşturmuştum, (Vector, C++ STL kütüphanesindeki, Type safed dizilerden birisidir) ama ne yazık ki resmi aslında tek boyutlu basit ve low level erişime izin veren bir sınıftan oluşturmak gerekiyormuş (Diğer bir deyişle dizi sınıfını da benim yazmam gerekiyormuş). Sonuç ise çok dramatik oldu benim için. Çünkü Brightness, Contrast gibi efektlerde problem olmuyor, ama smooth rotate veya filtreli resize işlemlerinde performans inanılmaz derecede düşüyor. Bu da tabii benzerlerine göre programı en iyi ihtimalle %50 yavaşlatıyor. Ayrıca ekrana basma (GDI veya DirecX fonksiyonları, her ikisinde de) yavaşlama oluyor.

Şimdi düşündüğüm zaman, programdaki tek yanlış tasarımın bu olmadığını elbette fark ediyorum, ama bu yanlışlık, animasyon programı için ölümcül bir yanlışlık.
ByKahin
Üye
Mesajlar: 17
Kayıt: 29 Ara 2006 10:02

Mesaj gönderen ByKahin »

Bende Selcuk Üni. Bilgisayar Teknolojisi ve Programlamada okuyorum.İkinci sınıftayım ve okul bitiyor.Nasip olursa dgs ile 4 yıllıga geçip bir yazılım firması kurmak.vs...vs...vs....
İste bu
Cevapla